ZOEKTOCHT NAAR EEN HOTEL

20 september 1998 - Edson, Canada

We rijden door Canada, tijd om een overnachtingshotel te zoeken.

We komen langs het plaatsje Marlboro, grappig, hier gaan we overnachten.

Vast en zeker een plaatsje met stoere cowboys, we gaan de zoek naar plek waar we kunnen overnachten.

Enige tijd rijden we door het plaatsje, helaas geen hotel te vinden.

We zien allemaal huizen en een paar winkels, maar geen hotel.

We stappen uit de auto en vragen een local naar een hotel.

Hij kijkt ons aan of we ze wel allemaal op een rijtje hebben.

In Marlboro blijkt helemaal geen hotel te zijn, we zijn beland in een indianenreservaat.

Het tegenovergestelde dan de naam doet vermoeden, geen cowboystadje dus.

Jammer het had ons leuk geleken om in Marlboro te overnachten en te eten in een saloon.

Een illusie armer zetten we onze zoektocht voort.

Alberta

Dan maar naar de afrit af aan de andere kant van de snelweg. Het is een zandweg en net als we zijn afgeslagen moeten we wachten bij een spoorweg.

De trein die voorbij raast is wel heel erg lang, zeker tien minuten later (althans zo leek het) kunnen we eindelijk het spoor over. Weer geen hotel te bekennen in de buurt, het zit niet mee.

We rijden terug naar de hoofdweg. De eerstvolgende plaats die we tegen komen is Edson.

Gelukkig vinden we al snel een hotel en checken we in, moe maar voldaan.