RESERVEREN

25 maart 2022 - Groenlo, Nederland

We zijn een lang weekend in Marveld.

Met 8 personen zitten we in een schitterend huisje gelegen aan een vijvertje.

Huisje Marveld

Van alles en nog wat hebben we meegenomen, waaronder twee airfryers, twee pizzarettes en twee grillplaten.

Maar aangezien we nog geen eten in huis hebben gehaald, besluiten we de eerste avond uit eten te gaan. Op het park zijn diverse restaurants. Een grill restaurant, een pizzeria en een pannenkoekenhuis.

Pizzarettes en grillplaten hebben we meegenomen om later in het weekend te gebruiken, dus onze keuze valt op het pannenkoekenhuis.

Ik bel om voor 8 personen te reserveren, helaas alles is vol, we kunnen niet meer te recht.

Na kort overleg is onze tweede keuze gevallen op de pizzeria.

Dus ik weer bellen en ja hoor we kunnen te recht om 19.00 uur, of we goed ter been zijn, want we mogen boven zitten. Dat is geen probleem en de reservering is rond.

Als we 's avonds bij het restaurant aan komen, krijgen we tot onze verbazing een tafel beneden aangewezen.

Onze verbazing wordt nog groter als we de menukaart zien staan. Aan de ene kant staan de pizza's en pasta's en aan de andere kant de pannenkoeken. Dus we kunnen alsnog pannenkoeken eten.

Al gauw worden onze drankjes opgenomen. En niet veel later bestellen we ons eten.

Pannenkoekenhuis Marveld

7 pannenkoeken met divers beleg en een lasagne. Als we eenmaal ons eten hebben valt het ons op dat niemand komt vragen of het smaakt en of we nog iets anders willen drinken, vreemd.

Na het hoofdgerecht hebben we ons oog laten vallen op een nagerecht.

Vijf man personeel loopt er rond, maar niemand heeft oog voor ons en ook niet voor het tafeltje even verderop waar een gezin met twee kleine kinderen zit.

Niemand die de borden komt afhalen en vraagt of we nog iets willen bestellen.

Het personeel is vooral druk bezig met zogenaamd druk bezig te zijn.

We snappen er niets van, het andere gezin kijkt ook vragend naar de serveerster.

Langzaam dringt het tot ons door dat het personeel ons wegkijkt.

Het is inmiddels iets na 20,00 uur en blijkbaar is dat de sluitingstijd van het restaurant.

Waarom zeggen ze dat dan niet, er zit niets anders op dan maar te gaan betalen en terug naar ons huisje te gaan. Ook het andere gezin volgt ons voorbeeld.

Mopperend verlaten we het restaurant, het nagerecht wordt ons helaas door de neus geboord.