GRENSROUTE BAARLE NASSAU/ BAARLE HERTOG

15 september 2021 - Baarle-Nassau, Nederland

GRENSROUTE BAARLE NASSAU/ BAARLE HERTOG

Gewapend met plattegrond in de hand lopen we de grensroute tussen Baarle Nassau en Baarle Hertog.

Het is een kwestie van de pijltjes op de grond volgen, dat ia makkelijker dan de hele tijd op de plattegrond kijken.

Een kind kan de was doen zou je zeggen.

Na een kwartier lopen zit er op een gegeven moment wel erg veel ruimte tussen twee pijltjes, we lopen bijna het dorp uit. Nergens een pijltje te vinden.

Grensroute Baarle Nassau Baarle Hertog

Er zit niets anders op dan terug te lopen en met vier paar ogen naar de grond turen.

Ook kijk ik ondertussen even op de plattegrond. Hier moet ergens een pijl staan roep ik.

En ja hoor een één of ander onverlaat heeft zijn vuilnisbak op het bewuste pijltje gezet grr.

Blijkbaar een nieuwe vorm van toeristje plagen of dom onwetendheid heeft ons tien minuten omlopen gekost.

Maar goed uiteindelijk kunnen we de route vervolgen. Tussendoor lunchen we bij Wild West Frietrestaurant in Baarle Nassau. We wanen ons even in het Wilde Westen.

Met een gevulde maag hervatten we onze grensroute door Baarle Nassau en Baarle Hertog.

Al gauw gaat het weer mis, we slaan op een gegeven moment linksaf en dan....

Weg zijn de pijltjes, op de eerstvolgende kruising kunnen we geen pijltje meer vinden.

Mopperend lopen we terug en werpen we een blik op de plattegrond.

Weer een pijltje gemist, ditmaal lag hij verscholen onder blaadjes, helemaal links van de weg.

Dit terwijl de andere pijltjes midden of rechts van de weg liggen.

Weer zo'n tien minuten omgelopen.

Vol goede moed vervolgen we de juiste weg, we passeren het beroemde grenshuisje met twee huisnummers één van de hoogtepunten.

Even wijken we van de route af als we een winkel aantreffen met wel ruim 3000 soorten bier, maken de mannen graag even een korte stop. Het valt nog niet mee om uit al deze biertjes een paar

uit te zoeken. We treffen zelfs het zeldzame Westvleteren bier, deze kopen we zeker, al is het wel even slikken als we de prijs zien.

Het laatste stukje van de route liggen we zonder problemen af. Zodat we in plaats van 4 kilometer,

6 kilometer hebben gedaan over de grensroute die zeker de moeite waard is.