LUNCH ONDERWEG

11 september 1998 - Alberta, Canada

LUNCH ONDERWEG

We rijden op de mooiste snelweg ter wereld.

De Banff National Parkway tussen Banff en Jasper, Alberta Canada.

Onderweg stoppen we om watervallen, meren en gletsjers te bewonderen.

Bij Lake Louise stoppen we voor de lunch met een schitterend uitzicht.

Terwijl we aan het lunchen zijn komt er een grondeekhoorn buurten.

Nieuwsgierig kijkt bij om zich heen, niet onder de indruk van de mensen om hem heen.

Hij krijgt ons lege broodzakje te pakken. Meneer wil weten of deze echt wel leeg is.

Hij heeft geluk er zitten nog wat kruimels in. De buit wordt zorgvuldig meegenomen naar het rand van het meer. Daar wordt de buit opgepeuzeld. Hij trekt zich niets aan van al die toeristen die hem vereeuwigen met hun fototoestel.

Nieuwsgierige grondeekhoorn

Een paar dagen later zijn we onderweg van Jasper naar Grand Prairie.

Onderweg stoppen we om te gaan picknicken. We genieten uitgebreid van de zon en van onze lunch. Na de lunch genieten we van de natuur om ons heen. Zo gaat er een uur voorbij.

Wat me opvalt als ik het afval weggooi, is dat er een enorm ketting om de container zit.

Een waarschuwingsbord zegt genoeg `Houdt de container gesloten in verband met beren.`

Snel kijk ik verschrikt om mij heen. Ik zie gelukkig geen beer.

Stilletjes loop ik terug naar de picknicktafel en fluister tegen mijn meereizende familieleden:

`We moeten hier snel weg er zitten hier beren!` We sluipen naar de auto.

Kijken goed en bevreesd om ons heen, stap voor stap komen we dichter bij de auto.

Opgelucht bereiken we de auto. We kunnen de reis naar Grand Prairie voortzetten.