TAXI

29 mei 2017 - Riga, Letland

TAXI

Ons lang weekend in Riga zit er bijna op, om 14.00 uur worden we opgehaald door een taxi die ons naar het vliegveld brengt.

Op de laatste dag gaan we nog ergens een kop koffie drinken.

We vinden een koffietent geheel in jaren zestig stijl.

Met Elvis aan onze tafel genieten we van een kopje koffie.

Koffie drinken bij Elvis

Daarna gaan we nog even de stad in en lunchen in het park, het is een heerlijke zonnige dag in Riga.

Jammer dat we vandaag weer vertrekken.

Om 13.00 uur zitten we met onze koffers in de tuin van ons hotel, lekker op tijd voor de taxi.

Om de tijd te doden doen we een kaartspel.

Als het 13.45 uur is gaan we voor het hotel wachten op de taxi.

De tijd tikt door, 14.15 uur is er nog steeds geen taxi.

Snel bel ik met de taxicentrale. Aan de andere kant van de lijn hoor ik de man zeggen dat de taxi om

13.30 uur bij het hotel stond ( een half uur te vroeg ).

Verbouwereerd stamel ik dat we vanaf 13.00 uur al in de tuin zitten met zicht op de ingang en we geen taxi hebben gezien. De man stelt me gerust en stuurt een taxi onze kant op.

14.30 uur er komen twee taxi's aanrijden, helaas niet voor ons. Ze zetten mensen af en rijden weer weg, nadat we geprobeerd hebben of ze ons niet naar het vliegveld willen brengen.

Om 14.45 uur komt dan toch eindelijk onze taxi aanrijden.

Taxi

Snel stappen we in en worden we naar het vliegveld gebracht.

Bij de balie op het vliegveld zijn we de enige passagiers.

De grondstewardess heeft dan ook alle tijd om voor ons bij de zuil de vliegtickets te regelen.

Uitvoerig bedanken we haar en wil haar wat geld toestoppen voor de goede service.

Ze mag het helaas niet aanpakken.

Op naar de douane om de bagage te scannen.

Daar gaat het helaas er heel erg rustig aan toe. Geheel niet onder de indruk van de haast die we hebben scant de douanier onze bagage. Tergend langzaam worden ook onze paspoorten en tickets gecontroleerd.

Eindelijk mogen we door, snel kijk ik of de groep compleet is.

Op weg naar gate C6, zo ver kan dat toch niet zijn op Riga International Airport.

Fout, gate C6 is bijna de allerlaatste gate. Er volgt een race naar de gate.

Bij de gate aangekomen sluiten we nog net aan in de rij mensen die al aan het boarden zijn.

Pas als we aan boord zijn haal ik opgelucht adem.