DE LIFT

26 mei 2017 - Riga, Letland

DE LIFT

We lopen in het zonnige Riga en zijn op weg naar hotel Radisson.

Op de één na hoogste verdieping van het hotel heb je in de Skyline Bar een fantastisch uitzicht over de stad. Daar willen wij wel van genieten dus zijn we op weg naar het hotel.

In de hal van het hotel gaan we op zoek naar de lift die ons naar de 26ste verdieping moet brengen.

We zijn niet de enige in de lift. Met ons gaan nog twee echtparen naar boven.

Al snel zie ik dat het juiste knopje niet is ingedrukt, we gaan nu naar de 27ste in plaats van de 26ste verdieping. Als ik mijn vinger naar de knop beweeg is er gelijk paniek in de lift.

NIEEEEEEEEEET op dat knopje drukken. Naast mij staat een vrouw die een combinatie van hoogtevrees en claustrofobie heeft te hyperventileren.

Geen briljant idee als je deze twee angsten hebt om in een glazen lift te stappen.

Oké, oké rustig maar gebaar ik, en wijs naar het paneel met knopjes.

We gaan naar de verkeerde verdieping leg ik rustig uit. Paniek spuwt uit de ogen van de vrouw en ze herhaalt NIEEEEEEEEEET op dat knopje drukken.

Rustig maar, dan niet, dan gaan we maar naar de verkeerde verdieping.

Tijdens de schitterende tocht omhoog in de glazen lift genieten we volop van het uitzicht op Riga.

Tenminste de meeste dan, één vrouw staat panisch met haar ogen stijf dicht in de lift.

Eenmaal boven aan gekomen stappen de twee echtparen uit.

Wij blijven in de lift staan en gaan één verdieping lager naar de juiste etage.

In de Skyline Bar genieten we in een heerlijke loungestoel met een cocktail in de hand van het fantastische uitzicht.

Uitzicht hotel RadissonHotel Radisson

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade