NACHTELIJKE ZOEKTOCHT NAAR APPARTEMENT

15 augustus 1999 - Porto Cristo, Spanje

De bus zet ons af bij appartementen Porto Drach in Porto Cristo.

Het is midden in de nacht als we aankomen bij ons appartementencomplex op Mallorca.

Vermoeid, na de lange reis, melden we ons bij de receptie.

Al snel blijkt dat de receptionist alleen maar Spaans spreekt.

Nu is mijn Spaans net zo goed als mijn Japans, met handen en voeten proberen we ons verstaanbaar te maken. We wijzen naar onze koffers en geven hem onze voucher en paspoorten.

Hij werpt een blik op onze paspoorten en geeft ons de juiste sleutel.

Met handen en voeten maakt hij duidelijk dat we naar buiten moeten en dan naar rechts.

We volgen zijn aanwijzingen en gaan op zoek naar ons appartement.

Al snel komen we er achter dat het nog niet zo eenvoudig is.

De combinatie van vermoeidheid en logica van nummering maken dit een uitdagende klus.

Na enig overleg blijft een iemand bij de koffers en de anderen gaan op zoek naar het juiste appartement.

We moeten verschillende trappen op en af in circa vier portieken en dat in het donker.

Na een minuut of tien hebben we eindelijk ons appartement gevonden.

We pakken alleen het hoog nodige uit, de rest komt de volgende dag wel.

Moe maar voldaan ploffen we in bed en slapen een gat in de dag.

De volgende dag doe ik de gordijnen open en kijk met grote ogen naar buiten.

We hebben en schitterend uitzicht op de haven van Porto Cristo.

De nachtelijke zoektocht naar ons appartement wordt beloond met dit fantastische uitzicht.