VLIEGVELD PERIKELEN

13 september 2018 - Houston, Texas, Verenigde Staten

VLIEGVELD PERIKELEN.

Onderweg van Amsterdam naar Las Vegas maken we een overstap op George Bush Intercontinental Airport Houston.

Na de douanecontrole gaan we met de Skyway van de ene terminal naar de andere.

Onze koffers zijn inmiddels doorgelabeld richting Las Vegas.

Met onze handbagage lopen we richting de bagagescan.

Tot zover loopt alles op rolletjes, de handbagage is gescand. Nu alleen nog maar door de bodysan.

En daar gaat het mis. Na de scan word ik uitgebreid gefouilleerd. Er is blijkbaar iets mis want ik word gesommeerd om mee te komen naar een klein kamertje. “Houston i have a problem!”

Met een vrouwelijke douanier loop ik het kamertje in. Daar moet ik mijn trui uit doen.

Door mijn hoofd gaan allerlei vragen, die van “Heb ik wel iets nets onder mijn trui aan?” en “Wat is er mis met deze trui?”

Op beide vragen krijg ik gauw antwoord, gelukkig heb ik een hemd eronder aan en in mijn trui blijken ijzertjes te zitten, heb ik weer.

Lekker dan een hele kast vol blouses en truitjes en ik heb uitgerekend vandaag deze trui aangetrokken.

In mijn hemd moet ik opnieuw door de bodyscan.

Nu weet ik waar het spreekwoord “Iemand in zijn hemd zetten” vandaan komt.

Veel mensen staren me aan. Het is natuurlijk wel een gek gezicht, een vrouw half in haar ondergoed door de bodyscan. Gelukkig is nu wel alles in orde en mag ik als mijn trui, die grondig onderzocht is, weer aan doen. Opgelucht loop ik richting vliegtuig en vervolg mijn reis richting Las Vegas.