NACHTELIJK TOILETBEZOEK

24 mei 2019 - Kárpathos, Griekenland

Midden in de nacht lig ik wakker, ik moet naar het toilet.

We liggen in een hotelkamer van Blue Bay Hotel in Pigadia, Karpathos.

Ons bed neemt in de lengte behoorlijk veel ruimte in beslag, het staat nog net niet van muur tot muur. Ze hebben wel 15 cm overgehouden achter het bed. Niet echt veel ruimte dus.

Blue Bay Hotel

Omdat ik vriendlief niet wakker wil maken, probeer ik het nachtelijke toiletbezoek zo lang mogelijk uit te stellen.

En zo lig ik al een tijdje wakker, nu wordt het toch echt tijd om even naar het toilet te gaan.

Heel voorzichtig stap ik naast bed en sluip naar de achterkant van het bed.

Het is pikdonker in de kamer.

Op de tast voel ik waar ik loop, bang om mijn teen te stoten, omdat ik weet dat de ruimte achter het bed zeer beperkt is.

Eindelijk ben ik bij het toilet wat een opluchting, letterlijk en figuurlijk.

Nu nog de terugweg, weer sluip ik achterlangs naar mijn kant van het bed.

Voetje voor voetje kom ik vooruit. Opgelucht stap ik weer in bed.

Als ik eindelijk weer lig zegt vriendlief doodleuk:

“Ik had een enge droom, ik zag Quasimodo voor bij sluipen.”

Quasimodo

Grr hij was dus wakker, had ik gewoon het bedlampje aan kunnen doen.