HUURAUTO INLEVEREN

12 juni 2002 - Oslo, Noorwegen

HUURAUTO INLEVEREN

Twaalf dagen lang hebben we door Noorwegen gereisd in onze huurauto.

De laatste paar dagen van onze vakantie huren we een appartement in hartje Oslo en kan onze huurauto ingeleverd worden. Als we in Oslo aankomen vinden we al snel ons appartement.

Er is echter geen bel te bekennen, wel een groot telefoonnummer op de deur die je moet bellen.

We bellen het telefoonnummer en de deur gaat via een zoemer open.

Op de eerste verdieping krijgen we de sleutel overhandigd. Helaas moet je betaald parkeren in hartje Oslo en moeten we een pasje hebben om de parkeerautomaat te betalen. Die hebben we niet en zit we niets anders op dan alvast onze auto naar de verhuurbedrijf terug te brengen.

Al snel vinden we het verhuurbedrijf en leveren onze auto in. We moeten hem ergens in een parkeergarage zetten.

Het probleem is echter dat onze bagage nog in de auto zit. Twaalf dagen toeren door Noorwegen naar drie verschillende huisjes heeft veel extra bagage opgeleverd. Denk aan wc-papier, macaroni, afwasmiddel, theedoeken, allerlei flessen drinken ( cola, melk, jus d'orange ) en dergelijke.

Alle goederen moeten we nu verdelen over drie sporttassen waar onze kleding in zitten.

Dat gaat dan ongeveer zo: Wie heeft er nog plek voor wc-papier? Waar kunnen we de appels kwijt? Een half uur lang proppen we allerlei goederen in onze tassen.

Als we eindelijk klaar zijn slepen we de tassen naar de ingang van de parkeergarage waar we een taxi regelen die ons terug naar het appartement brengt.

Achteraf realiseren dat overal in zo'n parkeergarage camera's hangen.

Het personeel van de parkeergarage heeft natuurlijk in een deuk gelegen, oeps.