FOUTJE BEDANKT

7 juni 2016 - Schiphol Airport, Nederland

FOUTJE BEDANKT

De papieren van onze reis naar Ierland zijn binnen en we controleren de gegevens.

Alle namen staan goed op de papieren en ook de data staat goed.

Toch valt me iets op, als ik goed kijk zie ik dat het geslacht niet goed is ingevuld op de papieren.

Zonder geslachtsoperatie en hormonen slikken ben ik man in plaats van vrouw.

Gelijk ga ik terug naar het reisbureau om de fout te laten herstellen.

Al gauw zit de medewerkster van het reisbureau met reisorganisatie aan de lijn.

Duizend excuses het geslacht zal worden aangepast, geen zorgen ook de luchtvaartmaatschappij

zal worden ingelicht.

De dag van vertrek is aangebroken, op naar Ierland.

Op Schiphol wordt ik echter verzocht om naar een andere balie te gaan.

Er zijn problemen met mijn gegevens, op de lijst staat de heer I.J. Suiker in plaats van mevrouw I.J. Suiker.

Het probleem is dus nog steeds niet aangepast.

Een miscommunicatie tussen reisorganisatie en luchtvaartmaatschappij.

Daar sta je dan op Schiphol. De Stewardess pleegt wat telefoontjes en na een half uur komt het toch nog goed. Mijn ticket naar Cork met de juiste gegevens is geregeld.

Ruim op tijd zijn we door de douane, gaan wat eten en lopen richting de gate.

Bij het inchecken gaat het weer mis. Op de lijst van de luchtvaartmaatschappij sta ik nog als man op de lijst. De hostess van onze reis die ook meevliegt naar Ierland vraagt wat er aan de hand is.

Na contact met de vertrekbalie mag ik toch mee naar Cork, eind goed al goed zou je denken.

Cork Airport

Na een fantastisch mooie rondreis door Ierland is de dag aangebroken van onze terugreis.

Op Cork Airport gaat het helaas weer mis. De steward vraagt aan mij of ik op de heenreis ook een probleem had en ik beaam dat. Of ik even wil meelopen naar een andere balie.

Gaan we weer, na een hoop gebel en geregel krijg ik groen licht en mag terug vliegen naar Amsterdam. Nu wel eind goed al goed.