TERUGREIS MET VERTRAGING

20 juni 2013 - Marrakesh, Marokko

TERUGREIS MET VERTRAGING

Na een rondreis van een week langs de koningssteden van Marokko gaan we weer terug naar Nederland.

Om 19.00 uur vertrekt ons vliegtuig uit Marrakesh.

Alles verloopt volgens planning en op tijd vertrekken we naar Schiphol.

Marrakesh Airport

Het valt plotseling wel op dat het taxiën wel erg lang duurt.

Geen wonder want als we uit het raampje kijken taxiën we weer terug richting gate.

Vlak voor de gate staan we stil.

We krijgen te horen dat er een mankement met het vliegtuig is.

Een monteur uit Casablanca is onderweg naar Marrakesh.

Dat betekend dat hij wel een paar uur onderweg is en dan moet hij het euvel nog verhelpen.

Veel gemopper in het vliegtuig, we moeten allemaal blijven zitten.

Ondertussen krijgen we wat te drinken.

Het is inmiddels is het 23.00 uur als we te horen krijgen dat we het vliegtuig moeten verlaten.

Onze bagage wordt weer uit het vliegtuig gehaald.

Met bussen worden we weer bij de vertrekhal afgezet.

Van daar uit gaan we richting lopende band om onze bagage op te halen.

Tenminste als de juiste sleutel van de deur, die ons doorgang geeft naar de lopende band,

gevonden is.

Al met al is het inmiddels middernacht als we herenigd worden met onze koffers.

We worden met busjes richting overnachtingshotel gebracht.

Daar aan gekomen wordt er gezegd dat we om 10.00 uur weer worden opgehaald.

Het is 02.00 uur als ik moe maar voldaan neerplof op mijn hotelbed.

Hotelkamer na vertraging

De wekker zet ik om 08.00 zodat we nog even kunnen ontbijten voordat we weer richting Airport worden gebracht.

Ruim op tijd zitten we al met onze bagage klaar in de lobby.

Dat is maar goed ook, want een taxibusje komt een mevrouw in een rolstoel ophalen en vraagt aan ons of we ook alvast mee willen.

We waarschuwen nog een paar mensen van onze groep en snellen ons naar het busje.

Op het vliegveld aangekomen worden we razendsnel door de douane geholpen.

Er wordt omgeroepen dat passagiers voor Amsterdam snel naar de gate moeten komen.

Al rennend begeven we ons naar de gate.

Daar aangekomen kunnen we nog net instappen voordat onze vlucht richting Amsterdam vertrekt.

In het vliegtuig hoor ik dat ze speciaal op ons hebben gewacht.

In plaats van 10.00 weer opgehaald te worden, was het de bedoeling dat het vliegtuig om 10.00 uur zou opstijgen. We waren de avond er voor verkeerd ingelicht door de chauffeur van het busje.

Het was maar goed dat de vrouw in rolstoel nog opgehaald moest worden anders hadden we deze vlucht nooit gehaald.