HOTEL BOEKEN

8 juni 2007 - Stockholm, Zweden

HOTEL BOEKEN

We zitten in het reisbureau, ons oog is gevallen op een stedentrip naar Stockholm. De datum hebben we al bepaald, begin juni. Dan is het lekker lang licht en zijn de temperaturen goed.

We zijn op zoek naar een hotel, liefst zo dicht mogelijk in het centrum.

De keuze is enorm, veel leuke hotels in hartje Stockholm.

Maar het valt nog niet mee, het ene naar het andere hotel is volgeboekt.

Er lijkt wel een run op Stockholm. Waar komt deze hype vandaan.

Er zal toch wel een kamer voor ons vrij zijn in juni?

Na lang zoeken vinden we een hotelkamer.

Iets verder van het centrum dan we hadden gehoopt, maar we zijn allang blij.

We boeken er wel een metrokaart bij. De voorpret kan beginnen.

De dag van vertrek is aangebroken. De reis er naar Stockholm verloopt voorspoedig.

Op vrijdagmiddag komen we bij ons hotel aan. Even inchecken en daarna de stad verkennen.

We genieten volop van de stad, maar om nou te zeggen dat het zo extreem druk is, nou nee.

De volgende dag zien we in de ontbijtzaal dat naast het uitgebreide ontbijtbuffet ook veel vers fruit te verkrijgen is. We treffen opvallend veel atleten in de ontbijtzaal aan.

Tijdens het ontbijt komen we met de atleten in gesprek, wat blijkt die dag wordt de marathon van Stockholm gelopen. Geen wonder dat het moeilijk was om een hotelkamer te vinden.

Vele kamers zijn bezet door de atleten en hun begeleiders.

Veel last van de marathon ondervinden we niet, het parcours gaat om het gezellige centrum van Stockholm. Het is die dag bloedheet, terwijl wij verkoeling langs het water en in musea zoeken, zwoegen de atleten even verderop door de straten.

Leuk detail is dat de winnaar van de marathon bij ons op de gang blijkt te slapen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl