UIT ETEN

2 september 2010 - New York City, Verenigde Staten

UIT ETEN

We zijn in New York. Voordat we hier naar toe gingen, had ik de diversen toeristenboekjes over

New York helemaal uitgepluisd. Wat zijn de bezienswaardigheden die je moet zien. Welke musea moet je bezoeken. Waar moet je hebben gewinkeld en in welk restaurant moet je hebben gegeten. Kortom goed ingelicht op naar New York, the city that never sleeps!

Aan het einde van een lange, fantastische dag gaan we op zoek naar het restaurant wat in een van de reisgidsen was aanbevolen: Restaurant Da Silvano, 260 Sixth Avenue, de plek om sterren te spotten.

Laat de sterren maar komen, wij zijn er klaar voor.

Buiten zit het terras aardig vol, dus wij naar binnen. Al gauw krijgen we een tafeltje toegewezen.

Niet veel later komen twee gasten aan het tafeltje naast ons zitten.

We merken dat de houding van het personeel veranderd, ze worden wat nerveuzer.

De ober blijft maar tussen onze tafeltjes in staan, weet zich geen houding te vinden.

Hij vraagt na elke twee happen of het ons smaakt. We beamen constant braaf dat het eten heerlijk is. Nerveus presenteert hij de wijn aan de mensen naast ons. Tot zijn opluchting wordt de wijn goed gekeurd. Opgelucht schenkt hij de wijn in.

Dit tafereel kan twee dingen betekenen of we zitten naast een beroemd persoon, wat goed uit komt, want we zijn hier tenslotte om sterren te spotten of een van de gasten naast ons is een restaurant-recensent van de New York Times.

Aangezien wij de gasten naast ons niet herkennen, gaan we van dat laatste uit.

Het om de twee happen vragen of het ons smaakt gaat overigens heel het etentje door.

We blijven vriendelijk beamen dat het eten heerlijk is.