BOOT NAAR TERSCHELLING

2 juli 2020 - Harlingen, Nederland

Een paar maanden van te voren boek ik een tripje naar Terschelling.

Een lang weekend naar een leuk klein pension in West-Terschelling.

Lekker een paar dagen uitwaaien. De voorpret kan beginnen.

Al snel verdiep ik me in Terschelling, wat kun je daar allemaal zien en doen.

Zet wat fiets- en wandeltochten uit en ga op zoek naar leuke locaties om te bezoeken.

De datum van vertrek komt steeds dichterbij.

Een paar weken voor vertrek kreeg ik een mailtje van de eigenaar van het pension waar wij geboekt hebben. Hij vraagt met welke boot wij komen. Gelijk paniek, boot, welke boot, moet je die van te voren reserveren dan?

Dus ik kijk mijn vriend verschrikt aan en stamel “volgens mij zijn wij iets vergeten.”

Snel ga ik aan de slag om alsnog een boot te reserveren.

Een fiets meenemen naar Terschelling is al niet meer mogelijk.

We kunnen alleen naar maar de snelboot reserveren, die vertrekt om 8.00 uur 's ochtends.

Dus ik gelijk die tickets boeken, er zit niets anders op.

Slik dan moeten we wel heel erg vroeg opstaan om de boot te halen.

Om toch niet zo vroeg op te staan reserveer ik een bed and breakfast in Harlingen, zodat we toch enigszins op een normale tijd op kunnen staan om de boot te halen.

De ochtend van vertrek staan we dan ook al om 7.15 uur op de kade, ruim voor vertrek en goed uitgeslapen.